субота, 3 березня 2018 р.

Тиждень вчителів початкових класів

З 26 лютого по 2 березня 2018 року у ОЗНЗ „Перемишлянська загальноосвітня школа-гімназія І-ІІІ ступенів” був проведений тиждень вчителів початкових класів на тему „Упровадження інтегрованого підходу у навчальну діяльність молодших школярів.” Гаслом для своїх занять вчителі обрали слова В. Сухомлинського: „Якщо ви хочете бути улюбленим учителем, дбайте про те, щоб вихованцеві було що в вас відкривати.”
У наші дні Україна інтегрується в Європейський науковий та освітній простір. Тому питання модернізації навчання є дуже важливими. Одним із підходів до модернізації навчання є інтеграція. Інтеграційні процеси в освіті різноманітні, але мета їх одна – розвинена, креативна особистість, здібна до творчого пошуку. Упровадження у навчальну діяльність інтегрованого підходу створює передумови для різнобічного та повного розгляду об’єкта, поняття, явища; для органічного поєднання попереднього та наступного уроків. Використання інтегрованого підходу до організації навчально-виховного процесу дозволяє урізноманітнювати форми й методи роботи, позбавлятися шаблонів, створює умови для виховання творчих здібностей школяра, розширює функції вчителя, дає змогу враховувати специфіку певного матеріалу та індивідуальні особливості кожної дитини. Інтегровані уроки, дні та тижні сприяють глибокому засвоєнню програмового матеріалу, розвитку нетрадиційного мислення, формують у школярів уміння застосовувати їх в нестандартній ситуації, навички здійснення самоконтролю, підвищують культуру учнів. Інтеграція змісту початкової освіти передбачає реалізацію принципів науковості, доступності, усвідомленості, емоційності. Вона сприяє підвищенню інтересу учнів до навчання, активізації їх навчальної діяльності. Вчителі початкових класів ОЗНЗ „Перемишлянська загальноосвітня школа-гімназія І-ІІІ ступенів” переконані, що застосування інтегрованого підходу у своїй діяльності дає можливість і для самореалізації, самовираження, творчості самого вчителя, сприяє розкриттю здібностей та пізнання свого потенціалу. Тому радо апробували новинки педагогічної практики у своїй роботі під час „Тижня вчителів початкових класів”. У рамках тижня були проведені різноманітні за формою та змістом уроки, виховні заходи та виставки дитячої творчості. Учні 1-А класу, разом із своїм учителем Кравчук Надією Валеріївною на практичному занятті „Ігрові моменти на уроках математики та продуктивного мислення” не тільки із захопленням брали участь у роботі, але й показали реальні знання та прагнення до навчання. Це заняття було не просто вдалим, а надзвичайно цікавим та захоплюючим. Жодна дитина не мала часу на інші справи, всі були задіяні та активні. На інтегрованому уроці з трудового навчання і музичного мистецтва „Сніговичок” у 2-Б класі учитель Мазур Мар’яна Володимирівна вдало створила атмосферу творчої співпраці педагога та учнів. Нею був використаний цікавий дидактичний матеріал та яскрава наочність, проводилася ґрунтовна робота над розвитком зв’язного мовлення. Застосовувалися інтерактивні технології, робота супроводжувалася презентацією. Урок позакласного читання і розвитку мовлення „Сторінками творчості Лесі Українки” у 4-Б класі, проведений учителем Гайовою-Кінаш Оксаною Богданівною, переніс присутніх в ті роки, коли жила і творила велика поетеса. Ліричні мелодії, інсценізація творів, читання поезій, виконання пісень на вірші Лесі наповнювали урок особливою атмосферою. Діти уявляли, фантазували,складали діалог, співпрацювали з учителем. Школярі дружно працювали в групах, прекрасним підсумком їхньої роботи стало створене ними дерево життя Лесі Українки. У 3-А класі учителем Сабор-Карась Наталією Зеновіївною був проведений інтегрований день за темою „У дружних голів багато умів.” Наталія Зеновіївна продемонструвала, як можна зінтегрувати навчальні предмети у межах одного дня, а саме: літературне читання, українська мова, природознавство та трудове навчання. На занятті діти приміряли на себе позиції дослідника, вченого , науковця-спостерігача, художника, креативщика, спостерігали та аналізували, застосовували знання, вміння, життєвий досвід для розв’язання життєвих завдань, вчилися оцінювати, розуміти, створювати та використовувати правила ; вирішувати проблемні завдання ; захищати свої інтереси, аналізувати ситуації та відносини, діяти спільно у групах, підтримуючи та допомагаючи одне одному. Завдяки розширенню рамок об’єму матеріалу, використанню різних видів пізнавальної діяльності, введенню учителем інтерактивних методів навчання, навчальних вправ та ігор, учні не тільки навчалися, але й отримували насолоду від почутого, побаченого, виконаного своїми руками. Весело і вдало попрощалися із зимою учні 1-В класу разом з учителем Репетою Ніною Павлівною, організувавши мандрівку зимовими святами „Зимонька-зима”. Маленькі школярики, наче справжні актори, дарували присутнім свої позитивні емоції. Помандрувати, згадати веселі зимові свята допомогли використані ІПКТ. На інтегрованому уроці з математики і музичного мистецтва „Зимова подорож у країну Математики” у 1-Б класі, маленькі школярики разом з учителем Оленчук Галиною Казимирівною дружно та весело виконували різноманітні цікаві „зимові” завдання; змагалися, розгадували загадки, складали і розв’язували анімаційні задачі, а також танцювали й співали, зачарувавши усіх присутніх своїми знаннями та позитивними емоціями. У захоплюючу мандрівку вирушили учні 4-А класу разом з учителем Росоловською Марією Йосипівною на інтегрованому уроці з математики, природознавства і образотворчого мистецтва „Космічна подорож”. Парти у класі були розміщені у формі ракети, яка „переносила” школярів на різні планети. Учні виконували завдання різного рівня складності, здійснювалася диференціація завдань; були залучені до самоперевірки та самооцінки, що сприяло активному та усвідомленому засвоєнню знань. Прекрасним підсумком роботи було відображення у малюнках знань і уявлень про космос та створення виставки дитячих робіт. Цікаво та змістовно пройшов урок-реквієм з позакласного читання та народознавства „Вони журавлями в небо злетіли” (у пам'ять Героїв Небесної Сотні) у 2-Б класі. Учні, разом з учителем Юрченко Галиною Богданівною та присутніми гостями, переглянули сторінки страшної війни, пом’янули загиблих, зокрема, і нашого земляка Костирка Андрія. Згадали події на Майдані 2014 року; запалили свічку пам’яті, вшанувавши всіх героїв хвилиною мовчання. У 3-Б класі учителем Кащук Катериною Іванівною було проведено годину спілкування „Струни душі моєї”. Всі присутні поринули у світ чарівної музики, живого українського слова і прекрасної лірики Лесі Українки. Біографія Лесі Українки мелодійно перепліталася з декламацією її поетичних творів. Третьокласники майстерно передавали настрій та переживання, втілені поетесою у своїх віршах, обмінювалися емоціями та співпереживали з Лесиними героями. Цікавим доповненням була інсценізація та перегляд відеоролика про життєвий шлях видатної поетеси. Хвилюючим був момент, коли учні власноруч створили вінок пам’яті з улюблених квітів для Лесі Українки. Весь урок був пронизаний легким сумом, присутнім у поезії, глибокою любов’ю до рідної землі, неньки-України. Також учителями Приставською Лесею Йосипівною, Мазур Мар’яною Володимирівною, Юрченко Галиною Богданівною були організовані виставки дитячих робіт з трудового навчання та образотворчого мистецтва „Кожна дитина талановита” та „Герої не вмирають”,. На завершення тижня учителями Сабор-Карась Н.З., Гайовою-Кінаш О.Б., Репетою Н.П. були проведені методичні посиденьки „Щоб урок був цікавим”. У них взяли участь вчителі початкових класів школи-гімназії, дирекція школи-гімназії та вчителі початкових класів шкіл району. У ході обговорень було зроблено спільний висновок, що впровадження інтегрованого підходу в навчальну діяльність забезпечить цілком новий психологічний клімат для учня і вчителя в процесі навчання та відкриє нові горизонти до пізнання. Учителі початкових класів ОЗНЗ „Перемишлянська загальноосвітня школа-гімназія І-ІІІ ступенів” завжди ідуть у ногу з сучасною освітою, зі змінами у педагогічній науці та практиці. Одними з перших апробовують нововведення у своїй роботі та радо діляться з колегами своїми напрацюваннями. Результатом такої роботи є перш за все велике емоційне піднесення, задоволення учнів, а звідси – інтерес до навчання, до пізнання. Після закінчення уроку, де було багато яскравого, несподіваного, цікавого, дитина щаслива. Діти, які пізнали радість напруженої, організованої, успішної навчальної праці, накопичують величезний запас оптимізму та творчої енергії. Саме цього прагнуть досягти вчителі початкових класів школи-гімназії – не просто ділитися своїми знаннями, а навчити дитину отримувати радість від навчання та задоволення від особистих досягнень. Наталя Сабор-Карась

Немає коментарів:

Дописати коментар